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Online_journalism

[펌] What’s stopping innovation in today’s news media

by 수레바퀴 2006. 7. 25.

전통매체인 신문, TV의 혁신은 뉴미디어 환경에서 대단히 중요한 가치이며 덕목이다. 그러나 재정적이고, 조직문화적이며, 기술적인 이유로 혁신이 지체되거나 수용되지 않고 있다.

 

한 저널리스트는 이러한 상황을 13가지의 압축적인 것들로 정의하고 있다. 국내의 경우도 크게 다르지 않다. 다만, 매체 전통, 시장 환경에서 오는 문화적이고 구조적인 이슈들이 혁신을 저해한다는 것이 다를 뿐이다.

 

1. Short-term financial pressure

Most breakthrough ideas are user-focused and technology-driven. They’re designed to fill a need and build an audience — not make a buck as soon as possible. Traditional media criteria for evaluating new products and companies must be adjusted accordingly.

 

2. Fear of failure

We’re taught to avoid failure at all costs in today’s media world. But failure is a necessary step in the process of digital innovation.

 

3. Waiting for universal buy-in

By involving a wide range of stakeholders in evaluating and creating new digital ideas, even the best ideas are delayed and diluted. Instead, empower small teams of smart people to act as fast as possible.

 

4. Not evolving the definition of news

New platforms not only change how people consume their news, but the kind of news they like to consume. Young people especially are migrating away from traditional news coverage. It’s time to throw out the rule book and create new forms of news and information that are more real and relevant to our audiences.

 

5. Thinking like a publisher

We’re not the only ones producing content anymore. While journalists will continue to cover the news, we must think like facilitators, not publishers. We should empower each user’s media experience by providing tools and encouragement to easily create, manage and share their content. Content created by an individual will be more relevant to that individual and his family and friends than anything publishers can produce. While user-created content won’t replace journalist-created content, it’s just as important.

 

6. News is what’s news to us

The idea that a select group of gatekeepers independently decides what’s important to everyone else is presumptuous and dangerous. News is what’s news to each member of our audience and her friends and family. On the coverage front, we must open the feedback loop to allow users to partipate with journalists in assigning and covering stories. Then we can create a social environment that allows our audience to select from both journalist-created and user-created content and determine what’s important to them. Don’t believe they can do that on their own? You suffer from the next barrier to innovation…

 

7. Distrusting the audience (they’re stupid)

Collectively, our audience is smarter than we are. We should encourage, display and respond to their ideas both publicly and prominently. We must use intelligent social tools — not our own judgment — to allow the best conversations to rise to the top.

 

8. Appealing only to the masses

Three words: The Long Tail. Content produced for niches as an aggregate can generate more eyeballs and revenue than content produced for the masses. Newsrooms should identify and pursue new niches — both in news and information — that fill needs in their communities. And newsrooms should strive to make all of their content available on demand, both past and present, produced and raw. Says Chris Anderson, author of The Long Tail, “Only television treats its premium content as disposable.” (It airs once or twice and disappears.)

 

1. 단기적 자금 압박

대부분의 획기적 돌파구를 만들어내는 아이디어는 사용자에 초점을 맞추거나 기술주도적 아이디어다. 통상 그러한 아이디어들은 니드를 충족시키고 수용자를 구축하기 위해 디자인된다. 새로운 제품이나 회사를 평가하기 위한 전통적인 미디어의 기준은 이에 따라 조정돼야만 한다.

2. 실패에 대한 두려움

우리는 오늘날 미디어 환경에서 실패는 비용의 문제로 인해 피해야 한다는 가르침을 받고 있다. 그러나 실패는 디지털 혁신의 과정에 있어 꼭 필요한 단계다.

3. 보편적 (기술) 수입 대한 기다림

새로운 디지털 아이디어를 평가하고 창조하는 데 있어 광범위한 주주들이 개입함으로써, 최고 수준의 아이디어조차 연기되거나 희석된다. 대신 똑똑한 사람 몇 명으로 구성된 팀이 가능한한 빨리 역할을 수행하도록 힘을 실어준다.

4. 뉴스 정의를 발전시키는 것에 대한 부정

새로운 플랫폼은 사람들이 그들의 뉴스를 어떻게 소비하는가를 변화시킬 뿐 아니라 그들이 소비하고픈 뉴스를 변화시킨다. 젊은층은 특히 전통적인 뉴스 영역으로부터 멀리 이민가고 있다. 지금은 예전의 규정집을 던져버리고 우리들의 수용자에 더 생생한, 그리고 더 관련된 뉴스와 정보를 만들어낼 때이다.

5. 신문사 발행인처럼 생각하기

우리는 더 이상 단지 콘텐트만을 생산하는 주체가 아니다. 기자들은 그들의 뉴스를 꾸준히 보도하면서도, 우리는 신문사 발행인이 아니라 facilitators 즉 조력자처럼 생각해야 한다. 우리는 수용자들이 그들의 콘텐트를 좀더 쉽게 생산하고 관리하고 공유할 수 있도록 툴을 제공하거나 격려함으로써, 수용자들의 미디어적 경험에 힘을 실어줘야 한다. 개인에 의해 생산된 콘텐트는 퍼블리셔들이 생산할 수 있는 것보다 더 개인적이고 가족적이다. 그렇다고 사용자 생산 콘텐트(UCC)가 기자 생산 콘텐트를 대체하지는 않을 것이다. 그것 또한 중요하다.

6. 우리에게 뉴스인 뉴스가 뉴스라는 사고

 

선택된 게이트키퍼 그룹이 독립적으로 사람들에게 무엇이 중요하다고 결정하는 아이디어는 주제넘는 것인데다 위험하기까지 하다. 뉴스는 우리들의 수용자와 그들의 친구 그리고 가족들 각각을 대상으로 한 뉴스다. 보도 전면에 우리는 사용자들이 기사나 스토리를 할당받고 취재하는 데 있어, 기자들과 함께 참여할 수 있도록 하기 위해, 피드백 고리를 개방해놓아야 한다. 그때서야 우리는 우리 수용자들이 기자 작성 콘텐트와 사용자 생산 콘텐트 둘 모두로부터 선택할 수 있는 사회적 환경을 만들어낼 수 있다.  그리고 정말 그들에게 무엇이 중요한지를 결정할 수가 있다. 그들 자신의 힘으로 그렇게 할 수 있다고 믿지 못하겠는가? 그렇다면 당신은 혁신의 장애물로 인해 고통을 받게 될 것이다.


7. 독자에 대한 불신


집단적으로 우리의 수용자는 우리보다 현명하다. 우리는 그들의 아이디어를 격려해야 하고 보여줘야 하고, 답변해줘야 한다. 물론 공개적으로 현저하게. 우리는 사회적 지혜로운 사회적 툴을 사용함으로써 - 우리 자신의 판단이 아니라 - 최고 수준의 커뮤니케이션으로 톱에 오를 수 있도록 해야 한다.

8. 오로지 다중에게만 호소하기

 

세 마디 : 롱 테일 법칙. 총합으로서 틈새 시장을 위해 생산된 콘텐트는 다중을 위해 생산된 콘텐트에 비해 더 많은 페이지뷰(eyeball)와 수익을 창출할 수 있게 한다. 뉴스룸은 그 커뮤니티의 니즈를 충족시키기 위해 새로운 틈새를 추구해야 하고 또 스스로 재확인해야 한다. 뉴스나 정보 두 가지 방면 모두에서. 또한 뉴스룸은 모든 종류의 콘텐트가 주문형으로 제공될 수 있도록 노력을 경주해야 한다. 과거의 콘텐츠나 현재의 콘텐츠 모두. 롱테일의 저자 크리스 엔더슨은 “단지 TV는 자신의 프리미엄 콘텐트를 마음대로 처분할 수 있도록 하고 있다”고 말했다.

 

* 번역본은 몽양부활 블로그에서 8월2일 염치없이 갖고 왔습니다.

 

1. Sticking with a single site and brand

Jamming new niches into existing “one-size-catch-all” media sites can frustrate users and limit success. Most TV and newspaper sites are already cluttered and splitting at the seams. By creating new sites for stand-alone niches, the content will shine through the clutter and users will feel a stronger sense of community. Not to mention it’s easier to find on Google. And don’t be afraid to abandon the brand on unrelated niches, especially when targeting an audience that rarely visits TV and newspaper sites.

 

10. The cannibalization myth

Posting the same content on two platforms does not cannibalize one over the other, even if the content appears at different times. NBC was concerned that offering downloads of “The Office” on iTunes would cannibalize ratings on TV. Instead, it exposed a new audience and increased ratings. A TV station that breaks stories online instead of holding them until 5 p.m. will build more brand loyalty, therefore increasing the likelihood its online users will watch its on-air newscasts. It’s all additive.

 

11. Dwelling on “the competition”

Being obsessed with “being competitive” will result in commodization. Monitoring the competition for the occasional missed story is one thing. Changing your daily coverage is another. Too many newscasts in a given market start with the same three or four stories, just in a different order. Too many websites lead with exactly the same stories. Be original and unique or risk losing your brand identity over time. (This is especially true for news organizations that are not in a leadership position.)

 

12. Living in a closed content world

Today’s media goes to great lengths to present their content under a tight brand umbrella in a closed environment. But, for example, why not allow bloggers to post our video? YouTube allows bloggers to cut-and-paste code to embed its branded player directly on their sites. We should let anyone share, aggregate and remix our content, as long as we get some brand and advertising credit along the way.

 

13. The web is TV on demand

The web is not TV. It’s a seperate platform with new rules. Unlike TV and newspapers, the web allows producers to select whichever form of media is the most appropriate for the content at hand: text, video, photos, audio and animation — all with interactive qualities. As a result, the web requires new skill sets that traditional television and newspaper staffers do not possess. Unfortunately, too many media companies today are trying to foist TV thinking on the web — severely limiting its growth.

 

I’ll conclude with the two challenges:

 

1. How can media companies aggressively innovate under increasing cost pressures?

 

2. How can media companies effectively manage human resources as digital staffs grow and legacy staffs shrink?

 

Two very good questions that will define the success of a media company in the years to come.

 

 

출처 : lostremote By Cory Bergman

 

 


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